Bu dersin amacı, öğrencilere psikolojinin insan davranışı, bilişi ve duyguları ile ilgili konuları nasıl incelediğine dair bir bakış açısı sağlamaktır. Ders boyunca, gelişimsel, sosyal, bilişsel ve klinik psikoloji dahil olmak üzere farklı psikoloji alt alanlarını tanıyacaksınız.
Bu dersin sonunda, psikolojinin farklı türden sorularla nasıl başa çıktığı ve bazı temel psikolojik süreçlerin nasıl meydana geldiği ve insan davranışını nasıl etkilediği hakkında bir fikir edineceksiniz. Öğrenme, hafıza, duygular ve algı, sosyal ilişkiler ve psikolojik bozukluklarla ilgili konuları tartışacağız.
Gamze Turunç, Koç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gelişim Psikolojisi alanında doktora adayıdır. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde (ODTÜ) Psikoloji Lisans ve Gelişim Psikolojisi Yüksek Lisansını tamamladı. Şu anda Koç Üniversitesi’nde araştırma görevlisi ve yarı zamanlı öğretim görevlisidir. Araştırma ilgi alanları arasında okul öncesi çocukların iyilik hali ve sosyo-bilişsel gelişimi ile ebeveyn katılımı ve kalitesinin belirleyicileri yer almaktadır. Şu anda, Türkiye’de yaşayan Suriyeli mülteci babalar gibi çatışma sonrası ve yüksek güçlük yaşayan nüfuslarda ebeveynliği araştırıyor. Araştırmasının sonuçlarının, gelişmekte olan ülkelerde ve savunmasız nüfuslarda ebeveynlikle ilgili koruyucu ve risk faktörlerini belirleyerek politika ve uygulamaya katkıda bulunacağını umuyor.
1. Hafta
9 Ağustos | 10 Ağustos | 11 Ağustos | 12 Ağustos | 13 Ağustos | |
10:00-10:50 | Psikoloji bilimi | Ders Dışı Etkinlikler | Hayatımızın hikayesi: Yaşam boyu gelişim | Ders Dışı Etkinlikler | Ders Dışı Etkinlikler |
10:50-11:10 | Mola | Mola | |||
11:10-12:00 | Davranışın biyolojik temelleri | Hayatımızın hikayesi: Yaşam boyu gelişim – Bebeklik | |||
12:00-13:00 | Mola | Mola | |||
13:00-13:50 | İyi bir görgü tanığı olur muydunuz? – Hafıza | Zihnimiz nasıl çalışır? – Biliş | Hayatımızın Hikayesi: Yaşam Boyu Gelişim: Erken ve Orta Çocukluk | Benliğin gelişimi | |
13:50-14:10 | Mola | Mola | Mola | Mola | |
14:10-15:00 | Beyni nasıl eğitiriz? – Öğrenme | Zihnimiz nasıl çalışır? – Biliş | Hayatımızın hikayesi: Yaşam boyu gelişim: Ergenlik ve genç yetişkinlik | Birini sevmek ne demektir? – İlişkilerimiz | |
15:00-16:00 | Mola | Mola | Mola | Mola | |
16:00-17:00 | Ders Dışı Etkinlikler | Ders Dışı Etkinlikler | Ders Dışı Etkinlikler | Ders Dışı Etkinlikler |
2. Hafta
16 Ağustos | 17 Ağustos | 18 Ağustos | 19 Ağustos | 20 Ağustos | |
10:00-10:50 | Sosyal biliş | Ders Dışı Etkinlikler | Mutluluk ve esenlik peşinde | Ders Dışı Etkinlikler | Ders Dışı Etkinlikler |
10:50-11:10 | Mola | Mola | |||
11:10-12:00 | Seni düşünüyorum – Empati ve perspektif | Mutluluk ve esenlik peşinde | |||
12:00-13:00 | Mola | Mola | |||
13:00-13:50 | Başkalarına karşı tutumlar | Biz iyi miyiz? – Sosyal davranışlarımız | Psikolojik bozukluklar | Genel tartışma | |
13:50-14:10 | Mola | Mola | Mola | Mola | |
14:10-15:00 | Eleştirel düşünmek: Sosyal medya | Daha iyi olabilir miyiz? – Sosyal davranışlarımız | Psikolojik bozukluklar | Genel tartışma | |
15:00-16:00 | Mola | Mola | Mola | Mola | |
16:00-17:00 | Ders Dışı Etkinlikler | Ders Dışı Etkinlikler | Ders Dışı Etkinlikler | Ders Dışı Etkinlikler |