Pazarlama Yönetimi

Dil: İngilizce

PhD Aydın Kahyaoğlu

Ders Tanımı

Bu ders, pazarlama yönetimi ve pazarlamanın toplumdaki rolü hakkında genel bir anlayış sağlamak için tasarlanmıştır. Pazarlama yönetiminin özü, pazarlama problemlerini değerlendirmek ve çözmektir. Toplum tarafından algılandığı gibi, pazarlama sadece sezgiyle yönetilemez. Benzer şekilde, pazarlama yönetimi dersi sadece ezberlenecek bilgiler değildir.

Ders içeriği kabaca iki kısma ayrılabilir. İlk bölüm, pazarlama kararlarının altında yatan kavramlara, araçlara ve analizlere odaklanmaktadır. Pazarlama stratejilerini, alıcı davranışını ve çevre ile karar verici arasındaki bilgi bağlantısını inceleyeceğiz. Dersin ikinci kısmı, pazarlama kararları vermek için bu kavramları, araçları ve analizleri kullanmaya odaklanır. Pazarlama bileşenlerini; ürün, fiyat, yer (dağıtım) ve tanıtım (iletişim) inceleyeceğiz. Tüketicilere ulaşmak için bu bileşenlerin tasarımı tutarlı olmalıdır.